Pengikut Gue

9:24 PM

Selesema Babi?Apakejadahnya.

Satu dunia dulu heboh, gerun dengan selesema burung. Habis semua haiwan yang sifatnya unggas peliharaan di hapuskan. Habis ayam ayam karen, itik serati, angsa angsa gila dan rusa nani di lucutkan hak untuk hidup. Tapi sekarang, heboh pula sekali lagi dengan penyakit selesema yang baru. Selesema babi! Gila, hapekejadahnya. 

Penghidap penyakit yang dipercayai berpunca daripada jenis terbaru virus H1N1 itu akan mengalami demam, sakit tekak, batuk, sakit sendi yang diikuti dengan jangkitan paru-paru.

Di Mexico, setakat entri ini di tulis, telah mencatatkan 81 kematian. Penyakit ni penyakit glokal beb. Sekarang dah menular ke New Zealand. Babi boleh terbang ke geng?HAHA. Hong Kong, Jepun dan Thailand pula mengetatkan pintu masuk ke negara mereka sebagai langkah berjaga jaga. Malaysia? Di Melaka bersepah babi. Merusuh saja lebih, tindakan HARAM.

Pemakan babi antara makhluk makhluk yang mudah di jangkiti, tapi mengikut laporan, yang tak memakannya pun boleh di jangkiti, apatah lagi yang suka bergambar dengan babi.HAHA. Tapi, kalau ikut logik akal fikiran manusia, babi itu sifatnya kotor, memakan dari sumber yang kotor juga. Mengapa harus di jadikan makanan manusia yang punya fikiran. Ha, kau pikir la sendiri.HAHA

Bagi aku, ini adalah antara penyakit penyakit akhir zaman dan tanda tanda pengakhiran zaman. Kan?

p/s: Hina beb mati angkara selesema babi ni. HAHA.


0 Helai Daun Kari: