Pengikut Gue

10:01 AM

Sebuah Kisah Klasik Untuk Masa Depan


Hajar. Kawan aku. Kawan Kam, Amy, Diana, Epah, Nadiah, Irna, Bad, Khairul, Min, Shafiq, Wan & Zaki(patutnye aku tulis et al; senang, HA HA). Hajar nak pergi jauh. Syria.

Dia mahu sambung pengajiannya di sana. Jauh la Hajar, sini pun boleh, banyak(jelous sebenar - benarnya).

Hajar. Kami kenal melalui PJKN'08 Melaka. Dia asal dari Johor. Mula kenal, aku ingat dia tua dari aku. Muka bajet kudus, hati murni dan mengamalkan prinsip prinsip Rukun Negara dan Rukun Islam. Aku takut nak sembang dengan dia. Takut nanti dia keluarkan dalil aqli dan naqli.

Hari kedua di kem(tak pasti), kami mula bersembang. Dia minta aku tuliskan khat untuk namanya.Tulisan aku tak cantik, rosak diari ABIM dia. HA HA. Selepas dari itu, (masuk hari hari seterusnya) sangkaan aku meleset. Hajar, macam aku, gila sewel melalut bila bercakap. Tapi dia baik, gadis baik. Peramah. Aktif (hyperactive mungkin). Berani. Suka pau orang (bukan kueh pau tu, tapi perbuatan meminta sesuatu dari orang sekeliling berunsurkan paksaan; menghalakan penumbuk; menarik collar t - shirt etc. Gemar menendang itik seriti jiran sebelah. Meminati (sangat sangat) Karam Singh Walia (ada koleksi gambar Karam dalam diarinya). Hari hari seterusnya di kem sangat menyeronokkan dengan adanya kawan - kawan seperti anda Hajar. Perkenalan yang singkat, namun punya kesan yang amat besar.

Ahad ni, Hajar akan tinggalkan keluarganya, kami & kasut busuknya.

"Hajar. Belajar rajin - rajin, nak''. Kata ibunya. (Sesuke hati aku saja buat dialog ni)

Semoga selamat segalanya, Amin. Jaga diri di rantauan. Padan muka tak dapat balik raya. Jaga makan minum, pergaulan, solat dan kesihatan. Pandai pandai la jaga diri; senang. HE HE. Jangan lupa kami di sini. Jangan lupa roti arab. Jangan lupa minyak dhob. Jangan lupa update blog anda, Hajar. Semoga kita menjadi sebuah kisah klasik untuk masa depan.

Apa pun, maaf, tak dapat ikut serta kawan lain di KLIA ahad ini.

Ma'as salamah wa ilal liqa',
Hajar.

7:41 PM

Syukur pada-Nya

Ada perkembangan positif. Managerial Math, Business Report Writing & Business Accounting dah siap. Sekarang tinggal International Business. Paling memeningkan aku sekarang.

Semalam, kawan aku cakap yang aku ni sombong. Jalan menonong tak pandang kiri kanan, muka ketat, kacip. Tapi, itulah diri aku. Susah nak berubah. Aku dah terbiasa.

Besok, kalau aku jumpa dia, aku nak senyum sampai ke telinga. Rambut trim, sikat tepi, kasut lip lap kilat mengerlip, skinny tie, baju pink. Perghhhh!

Apa pun. Syukur pada-Nya, atas rahmat tak terkira.

6:30 AM

Minggu Minggu Yang Memenatkan


Assignments yang perlu di siapkan dalam masa cuti;



  • International Business in Global Business Marketing

  • Business Report Writing

  • Managerial Math

  • Macroeconomy

  • Business Accounting

  • Naruto Chapter 413...HA HA

Cuti tak macam cuti. Apa cerita?? Apa pun, nak layan Olimpik dan EPL yang da nak start. C'mon Chelsea! Keep the blue flag flyin' high!!!


p/s: Maaf la, selepas ni tak dapat nak update selalu. Sekadar menghadap laptop tak berinternet.


10:12 PM

Sebok La Ko!

Aku yang sibuk. Sebenarnya. Betul. Banyak sangat aktiviti di kolej, assignment, test, projek itu ini.
Program Lambaian IPTA 8. Start hari ni. Sekolah Menengah Pengkalan TLDM, Lumut, datang ke kolej aku untuk satu program berbentuk motivasi. Masalahnya, aku sendiri pun tak bermotivasi. Layan kan saja. Program sepatutnya bermula 29, 30, 31 Ogos ni. Tapi pihak sekolah buat hal dan awalkan program tanpa maklumkan lebih awal. Apa cerita. Terkontang kanting aku dan AJK lain.
Moga berjaya walaupun bajet, kertas kerja yang tak di luluskan dan segala malapetaka bersifat dajjal yang banyak menimpa.

*************************

"Pul, bangun. Sembahyang Jumaat". Rumet kejut aku.

Azan dah berkumandang.

5:18 AM

Ini Perasaan Aku


Politik haru biru
Buat rakyat keliru
Moga kemenangan buat nan satu
Islam agamaku..biar terbuka jalan untuk perjuangannya
Amin

Lalu ku panjatkan doa
"Moga terpelihara kemerdekaan ini"

4:05 AM

Chelsea v Malaysia;Biasa Sudah.






Malam tu, Malaysia memang mantap. Entah dari mana semangat hantu kubur yang para pemain dapat, aku pun tak pasti. Cuma yang pasti, pasukan kesayangan aku tak bermain 100%. Mungkin keadaan padang yang seperti padang bola di Japerun Sungai Rambai, membatasi pergerakan pemain Chelsea. Wut-eva..


Harap, selepas ni, Chelsea akan datang lagi. Aku pasti tonton lagi. Mungkin dengan dia.

Apa yang menarik:

  • Deco, bekas pemain Barca dulunya. Tak rugi Scolari bawa masuk dia ni. Control game malam tersebut. Hantaran memang chantek. Ada cubaan yang agak menarik.
  • Disanto.Pemain muda Chelsea. Harapan baru. Mungkin. Pengganti Lampard. Mungkin
  • Malam kejadian, tak kira siapa pun yang keluar dari bilik persalinan, penonton pasti menjerit. Hinggakan budak milo pun dapat sorakan. Gila.
  • Banyak juga yang dapat cenderahati dari Chelsea. Terutama mereka yang duduk depan. Menyesal tak join sama.
  • Terganggu juga peminat Chelsea dengan cubaan demi cubaan pemain Malaysia. Aku pun tak senang duduk. HA HA.
  • Lastly, walaupun tak dapat bergambar dengan pemain - pemain Chelsea, tapi aku terserempak dengan Papa Rock Malaysia, Ramli Sarip. Brader ni sokong Malaysia katanya, tapi pakai baju Led Zep. HA HA.