Pengikut Gue

10:01 AM

Sebuah Kisah Klasik Untuk Masa Depan


Hajar. Kawan aku. Kawan Kam, Amy, Diana, Epah, Nadiah, Irna, Bad, Khairul, Min, Shafiq, Wan & Zaki(patutnye aku tulis et al; senang, HA HA). Hajar nak pergi jauh. Syria.

Dia mahu sambung pengajiannya di sana. Jauh la Hajar, sini pun boleh, banyak(jelous sebenar - benarnya).

Hajar. Kami kenal melalui PJKN'08 Melaka. Dia asal dari Johor. Mula kenal, aku ingat dia tua dari aku. Muka bajet kudus, hati murni dan mengamalkan prinsip prinsip Rukun Negara dan Rukun Islam. Aku takut nak sembang dengan dia. Takut nanti dia keluarkan dalil aqli dan naqli.

Hari kedua di kem(tak pasti), kami mula bersembang. Dia minta aku tuliskan khat untuk namanya.Tulisan aku tak cantik, rosak diari ABIM dia. HA HA. Selepas dari itu, (masuk hari hari seterusnya) sangkaan aku meleset. Hajar, macam aku, gila sewel melalut bila bercakap. Tapi dia baik, gadis baik. Peramah. Aktif (hyperactive mungkin). Berani. Suka pau orang (bukan kueh pau tu, tapi perbuatan meminta sesuatu dari orang sekeliling berunsurkan paksaan; menghalakan penumbuk; menarik collar t - shirt etc. Gemar menendang itik seriti jiran sebelah. Meminati (sangat sangat) Karam Singh Walia (ada koleksi gambar Karam dalam diarinya). Hari hari seterusnya di kem sangat menyeronokkan dengan adanya kawan - kawan seperti anda Hajar. Perkenalan yang singkat, namun punya kesan yang amat besar.

Ahad ni, Hajar akan tinggalkan keluarganya, kami & kasut busuknya.

"Hajar. Belajar rajin - rajin, nak''. Kata ibunya. (Sesuke hati aku saja buat dialog ni)

Semoga selamat segalanya, Amin. Jaga diri di rantauan. Padan muka tak dapat balik raya. Jaga makan minum, pergaulan, solat dan kesihatan. Pandai pandai la jaga diri; senang. HE HE. Jangan lupa kami di sini. Jangan lupa roti arab. Jangan lupa minyak dhob. Jangan lupa update blog anda, Hajar. Semoga kita menjadi sebuah kisah klasik untuk masa depan.

Apa pun, maaf, tak dapat ikut serta kawan lain di KLIA ahad ini.

Ma'as salamah wa ilal liqa',
Hajar.

13 Helai Daun Kari:

hajarJazz said...

thanx sepul... wait for ur's. nak upload gambo tak bleh.. tatau nape.
eeee.. saje je kate kite pau org.. huhu.. semoga kekal persahabatan.. akanku bawa ingatan bersama di perantauan..

akutaktahu said...

aduh..siapa la yang bole tertipu dgn hajar ni...tidak..tidak sepul jgn tertipu dgn hajar ni!!!! :P

alif zai mim ra said...

mane name hawa???? :((

argh..entri ni wat hawa nangis... :((

hajarJazz said...

dah blah la daddy.. sepul tak pandai menipu =p sabo ye.. hajar tau abg sbnrnye terlalu sebak kesedihan sebab pasni hajar dah takde kat m'sia.. hjr tau abg rase sgt kehilangan kan kan kan.. =D wakaka

akutaktahu said...

Gambar Hajar yg suka buli

alif zai mim ra said...

ya saif, gue bkn mau entri..cuma nama gue nggak ada d entri ini..huhu

Muhammad Huzaifah bin Ahmad said...

Sabar ya achik (hawa), nnt along ltk nama achik byk2 kt blog along...Hehehee =)

Khalis Saif said...

saif to hajar
oit hajar senget..t blnje mkn piza..

saif to hawe
owh,cam tu ea hawe..okidoki,t ade mase gue edit balek..hehehh

saif to epah
epah,dendam piza tak terbalas lagik..muahaha

saif to akutaktahu
bro helmi,bile mau ketemu lagik..blnje pizza meh..heheh

hajarJazz said...

oit sepul.. nak pau org lain suh belanje pizza takpe.. tapi ingat janjimu itu.. hahaha (gelak durjana).. jgn makan pizza selagi hajar blum balik m'sia.. bagaikan sumpahan dari hajarjazz si ahli sihir terhadap sepul!!!! muahahahahaha (gelak hyperdurajana sambil pegang tongkat sakti dengan effect asap bertaburan di sekeliling)

alif zai mim ra said...

along, achik tgu. :P

kasogi said...

sepul?hik3..o,rmai org pggl sepulnyer..ingt pggl fufu..hehe
saif?haha

Khalis Saif said...

peh..betol mau kene katak ni..siap mung..huh..jgn ah pch rahsie..hakhak

Khalis Saif said...

peh..betol mau kene katak ni..siap mung..huh..jgn ah pch rahsie..hakhak