Pengikut Gue

9:11 AM

Kerja Sambilan

6hb ni aku dah start cuti. Memang tak sabar nak balik rumah. Banyak pekara nak di buat. Firstly, aku nak cari kerja. Kerja apa apa pun. Asalkan rezekinya halal. Asalkan aku tahu apa nak di buat dengan kerja yang di beri.

Cuma, kalau dapat kerja yang kau minat, yang kau memang mahu berikan komitmen sepenuh raga, yang kau lakukan dengan penuh semangat, sudah bonus buat kau geng.
Memang indah, kalau dapat kerja yang kena dengan passion kita kan. Tapi tak semuanya bertuah semacam tu. Kan?
Kerja atas minat baru berkat. Kerja tanpa minat memang palat.

p/s:Aku dah berkira kira ni, kalau tak ada siapa siapa sangat nak terima aku, kerja dengan mak aku potong buah kat Melaka Sentral pun tak apa.

0 Helai Daun Kari: