Pengikut Gue

9:00 AM

Putu Buloh & Jagong Bakar

''Bang, bagi putu buloh 2 ringgit''. Masa ni aku sorang - sorang kat Pasar Malam Changloon(PMC). Terpisah dengan rumet,O'oi. Nampak macam sikit beli 2 ringgit,"tak cukup ni",bisik hati. Nafsu dah kuasai minda, tapi terkawal lagi oleh iman nan satu. Haha.

Kemudian aku pergi mencari jagong manis bakar habis murah;seringgit sebatang. Seperti selalu, nafsu mula tunjuk belang,duit tak cukup ni. Sedap. Dah makan minggu lepas. Lepas beli, sambil jalan sorang - sorang, lihat keliling, sedih. Pak Cik sorang ni, fizikalnya cuma dari kepala ke pinggang. Meminta simpati manusia ramai lalu lalang. Kalau aku macam Frank Lampard atau abang Brad Pitt, punya wang juta juta not warna warni, mahu aku beri kat Pak Cik Comel tadi. Tapi, fikir diri sendiri yang masih minta harap simpati ayah dan ummi, aku cuma mampu sedekahkan senyuman.

Senyuman kan sedekah?Sekadar berkongsi.

5 Helai Daun Kari:

lieza said...

semalam pegi pasar malam beli kaow teow goreng...hhmm lazat

achik said...

salam membalas kunjungan.. :)

suka makan putu buloh tu.. tp susah la nak jumpa kat pasar malam.. slalunya kena tempah kat kampung.. huhu..

Khalis Saif said...

yeke?kat changloon ni byk mknan2 cmni..mai la cni kalo senang..heeee..bleh singgah sintok..

alif zai mim ra said...

iya..senyum itu sedekah..

p/s: rmai lak yg komen pasal makanan..haish..

Najlaa Raihana said...

salam kunjung...;)

rse cam ade sesuatu yg comel ttg post ni..hehe...