Pengikut Gue

11:24 PM

Siapa Yang Terkorban??

Satu hari sebelum raya Qurban. Semangat berkobar kobar di dada. Nak tolong tumbangkan lembu kat kampung aku. Nak tolong melapah sekali. Tapi kalau pakcik pakcik veteran tak percaya kemeletupan aku dalam melapah lapah daging ni, hantar daging korban rumah ke rumah pun dah kira ranggi. Boleh jugak aku usha anak anak dara kampung yang tak pernah aku jumpa petang petang main bola jaring kat KEMAS.
Malam raya pertama, lepak lepak kat rumah. Nenek aku yang konon konon nak beraya kat Kuantan tak jadi, sakit, masuk Hospital Melaka. Kesian nenek aku.
Aku dah lama sangat tak terlibat dalam ibadah korban ni. Dulu, kecik kecik, selalu jugak tolong (baca:tengok). Memang tak sabar sangat lah. So, aku masuk tidur awal. Nak kumpul stamina, energi. Lembu lembu korban ni bukan macam lembu susu, rilek saja bila di perah putingnya.

*********
Hujan turun tak berhenti henti. Memang sedap tidur berbalutkan toto Narita. Sejuk malam tak terasa. HAHA


"sesungguhnya manusia hanya merancang dan Allah yang menentukan"

Hujan turun tak berhenti henti. Memang sedap tidur berbalutkan toto Narita. Sampai ke tengah hari aku tak sedar!! HAHA. Sembahyang raya ke mana, lembu ke mana, aku masih tenang kat atas katil.


3 Helai Daun Kari:

alif zai mim ra said...

hampeh!

Khalis Saif said...

haha
sori la.terkorban la pg tuh.haha

kasogi said...

semgt je lebeyh..haha :P