Pengikut Gue

11:11 PM

Baca Saja

Entah apa celaka tiba tiba hari ini aku boleh pula teringat nama nama aweks (baca;awek awek) yang pernah pacaran dengan aku. HAHA. Tak semena mena juga aku terkenang janji janji, kisah suka, duka waktu couple dulu. Konon panas selamanya, tapi bukan setakat mendung atau hujan, siap kena panah petir di tengah hari, sorang sorang pula tu! Macam celaka!.HAHA. Sekarang semua dah tamat. Aku suka dengan hidup seorang macam ni. Tak perlu fikir pasal orang lain. Cuma adalah 2 3 orang yang sangat sangat aku fikirkan keadaan mereka. Tak perlulah kau tahu. Atau kau sudah sedia tahu.


Sekarang aku lebih fokus dengan hidup. Umur sudah 22 tahun, macam muda, tapi kalau sampai saat ini pun kau masih tak ada matlamat, boleh jadi sampah kau nanti. Jadi kutu. Bila dah berumur macam ni, macam macam juga yang aku perlu fikirkan. Tentang masa depan, diri sendiri, pekerjaan, nak pakai kereta apa, rumah apa dan macam macam hal. Tak pernah habis berfikir.

Dan sekarang, aku sudah nampak, harapnya, apa yang aku perlu lakukan nanti. Aku mahu jadi seorang professional photographer, mungkin juga seorang usahawan. Dan aku ada janji yang perlu di tunaikan. Hantar ibu bapa aku kerjakan haji. Kan bagus kalau nak ke Mekah semudah main dam aji di warong. HAHA. Bukan apa, kos mengerjakan haji semakin meningkat. Buat mereka yang bukan dari orang berharta, macam mak ayah aku, entahkan bila dapat merasa keindahan Mekah. 

Kan bagus kalau kerajaan sekarang, tak kisah lah siapa yang perintah, sediakan bantuan buat mereka yang benar benar layak, untuk kerjakan haji pada kos yang berpatutan, yang mampu. Memanglah nanti ada suara suara sumbang yang aktif, cakap, sampaikan urusan agama pun nak minta bantuan. Tapi, daripada membazirkan wang rakyat saban tahun menyambut pelbagai perayaan sehingga berhabis berjuta juta, apa salahnya di sediakan peruntukkan untuk mereka yang kurang berkemampuan mengerjakan haji, satu dari Rukun Islam, yang keempat dari yang lima. Barulah Satu Malaysia! HAHA. 

Kalau aku Oprah Winfrey, senang senang saja aku kumpul orang tiap tahun bawa ke Mekah. Apa celaka juta juta habis bakar mercun bunga api sambut hari bukan bukan! 

Aku pening kepala. Dahsyat amat. Belahak tak henti. Boleh minta bantuan kerajaan tak? Minta picit kepala saja. Damn!
 

8 Helai Daun Kari:

ファラ 'aqila said...

waktu bercinta..semua manis..jji macam3 time tuh jek..hukhuk...

kumpul2 duit..semoga tercapai impian nak g bawak mak g haji

Saiful Bakhtiar Othman said...

haha
bese la..saat y bahgia dtg skekjap saja..
tq.amin2

IxoR@ said...

kepala pening minta dipicit?

awek-awek...mari picit kepala abg sorang nih!!!!

:P

Saiful Bakhtiar Othman said...

haha
aku skandal~

hajarJazz said...

oit sepul...

hajarJazz said...

sepul busuk.. hahaha.. hidup bersingle ape kurangnye.. anda kan masih muda.. baru 22 thn.. enjoy our singlehood...

3p4h said...

Bro, nmpk gya mmg nk jd Pro photogrphr.. Bgus2! Truskan usaha!

AyanaAsham said...

mmg klu senang nak hantar famili pi aji...xyah dok pk pnjg kan.
tapi kos dah naek
so kena keja keras la cket...
gud luck
semoga tercapai